کانون قرآن

تشکل دانش آموزی کانون قرآن دبیرستان شهید دستغیب 1 شیراز

تشکل دانش آموزی کانون قرآن دبیرستان شهید دستغیب 1 شیراز

>
به ما امتیاز دهید .
کانون قرآن
کانون در شبکه های اجتماعی



آخرین مطالب

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۹ ثبت شده است

آثار رفتن به مسجد

مسجد

مسجد خانه خدا در زمین، مرکز وحی، منبع فیوضات معنوی و برکات گوناگون برای نمازگزاران و جامعه اسلامی است. بی‏گمان مکانی که چنین جایگاهی نزد خداوند دارد، حضور در آن، آثار فراوانی را خواهد داشت و بدون تردید شامل حال مکلفان و حاضران در مسجد اعم از زن و مرد نیز خواهد بود.

آثار حضور در مسجد چنان متنوع است که به سختی می‏توان پیرامون تمامی آنها سخن گفت؛ چنانکه در یکی از احادیث امام علی علیه‏السلام ، برای حضور در مسجد هشت اثر برشمرده شده است:

«مَنِ اخْتَلَفَ اِلَی الْمَسْجِدِ اَصابَ اِحْدَی الثَّمانِ؛ اَخا مُسْتَفادا فِی اللّه‏ِ، اَوْ عِلْما مُسْتَطْرَفا اَوْ آیةً مُحْکمَةً اَوْ یسْمَعُ کلِمَةً تَدُلُّ عَلی هُدی، اَوْ رَحْمَةً مُنْتَظَرَةً، اَوْ کلِمَةً تَرُدُّهُ عَنْ ردی، اَوْ یتْرُک ذَنْبا خَشْیةً اَوْ حَیاء»1؛  کسی که به مسجد رفت و آمد می‏کند، یکی از منافع هشتگانه نصیب او می‏شود: برادری مفید و با ارزش در راه خدا، یا علم و دانش نو، یا دلیل و برهان محکم [برای تثبیت عقاید]، یا کلماتی که موجب هدایت شود [می‏شنود]، یا رحمت مورد انتظاری [شامل حال او می‏شود]، یا مواعظی که او را از فساد و گناه باز دارد، [می‏شنود،] یا به خاطر ترس یا حیا و آبروی خود گناهی راترک می‏کند.

برخی از آثار حضور در مسجد را می‏توان به شرح زیر مورد مطالعه قرار داد:

ادامه را ببینید

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۶:۴۰
HDI


چرا نشت نفتی در خلیج مکزیک واقعا یک فاجعه است.

احتمالا همه ی شما اینو میدونید که اگه هر مقدار روغن و یا نفتی رو روی آب بریزیم، به علت کمتر بودن چگالی روغن، آب پایین تر از روغن قرار میگیره.

حال فرض کنید که مقدار نفتی که روی آب ریخته میشه در مقابل حجم آب بسیار بسیار ناچیز باشه. تو شیمی-فیزیک این مقدار ناچیز رو اصلا در نظر نمیگیرن ولی در واقعیت چه اتفاقی می افته؟ نفت تا حداکثر مقداری که ممکن باشه روی آب پخش میشه.

شاید بپرسین منظور از حداکثر مقدار ممکن چقدره. منظور اینه که این مقدار نفتی که روی آب ریختین، به تدریج بزرگ و بزرگ تر میشه تا جایی که ضخامتش به یک ملکول برسه. برای اینکه دقیقا بفهمین که این ضخامت یک ملکول چقدره و حجم مشخصی از نفت میتونه چقدر از سطح آب رو بپوشونه میتونین از یه آزمایش کوچیک کمک بگیرین. برای این منظور میتونین با کمک یه قطره چکان قطره ای به قطر یک میلیمتر رو روی آب درست کنین. حتما میدونید که باید 1000 تا یک میلیمتر رو پشت سر هم بچینید تا بشه یک متر. اگه اون قطره رو برای مدتی روی سطح آب بذارید که بمونه بعد از مدتی یه لکه ی خیلی خیلی بزرگ ایجاد میکنه.

قطره ی یک میلیمتری آزمایش ما حالا چیزی نزدیک به 7 متر قطر داره! با یه محاسبه ی ریاضی میشه فهمید که ضخامت نفت چیزی نزدیک 2 ناتومتره. برای انجام دقیق آزمایش میتونید اینجا رو بخونید.

حالا فرض کنید به جای یک قطره نفت یک گالن به به حجم 3.8 لیتر رو روی آب بریزین. با یه محاسبه میشه فهمید که سطحی به قطر 450 متر توسط فقط یک گالن نفت پوشش پیدا میکنه.

فکر کنم حالا درک ابعاد فاجعه ی مکزیک ملموس تر باشه. تخمین زده میشه که در هر روز چیزی در حدود 200,000 لیتر نفت از این سکوی نفتی به دریا نشت میکنه. البته در عمل هیچ وقت ضخامت لایه ی نفتی به یک ملکول نفت نمیرسه و در بیشتر مناطق بیشتر از اینه و به هرحال بازم میشه این مورد رو جزو بزرگترین فاجعه های زیستی به حساب آورد. این بدان معناست که هر روز 125.000 کیلومتر مربع از سطح دریا توسط نفت پوشانده میشه. و احتمالا حتی نمیشه تصور کرد که این مقدار نفت میتونه چه تاثیری روی زندگی ماهیان و پرندگان و در نتیجه روی زندگی انسان ها داشته باشه.

حادثه ای مشابه در سال 1989 در آلاسکا به وقوع پیوست. که فقط در مقایس زیست محیطی باعث از بین رفتن هزاران هزار گونه انواع ماهی و کوسه و نهنگ شد. با این حال بعد از گذشت بیش از 20 سال و علیرغم پاکسازی که طی همان سالها صورت گرفت طی تحقیقاتی که در سال 2007 صورت گرفت هنوز بیش از 26 هزار گالن نفت در ماسه های  اطراف موجوده. بعضی از اثرات این حادثه هنوز هم ادامه داره و پیش بینی میشه تا 30 سال دیگه هم ادامه داشته باشه.

اما ابعاد فاجعه مکزیک فقط به مرگ جانوران ختم نمیشه. این حادثه درجایی اتفاق افتاده که بیش تر از میلیونها انسان زندگی میکنن. و تا وقتی که کنترل بشه به طور حتم از ابعاد فاجعه ی آلاسکا بسیار بزرگتر خواهد بود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۷:۳۱
HDI


گوگل: این گونه زبان یاد بگیرید

روش اصلی من برای یاد گرفتن زبان انگلیسی دیدن یک فیلم برای چند بار بوده و به شدت معتقدم با خواندن کتابهای دستور زبان نمی توان زبان یاد گرفت باید بشنوید و درک کنید تا بتوانید درست از آنچه که یاد گرفته اید استفاده کنید. با دیدن یک فیلم، هم می توانید به کاربرد صحیح عبارت پی ببرید و هم احساسی که با آن عبارت همراه است را درک کنید. از طرفی، مهارت شنیدن و حرف زدن در شما تقویت می شود و دیگر دچار سندرم فارسی فکر کردن و انگلیسی حرف زدن نخواهید شد. در ضمن معانی لغات را هم در متن خواهید فهمید و نیازی نیست به فرهنگ لغت مراجعه کنید. در کنار دیدن فیلم باید سعی کنید عبارت ها را تلفظ کنید. برای این کار هم ممکن است لازم باشد یک عبارت را  چندین بار بشوید و برای همین باید فیلم را متوقف کرده و به عقب باز گردانید و دوباره پخش کنید که اگر لازم باشد این کارها را برای چند بار انجام دهید احتمالا کلافه خواهید شد. اما اینترنت همیشه راه کارهای خوبی را ارائه می دهد. در این نوشته هم قصد دارم سایتی را به شما معرفی کنم که اگر هر روز کمی وقت بگذارید خواهید توانست بدون اطلاف وقت و پول زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید.


در سایت English Central تعداد بیشماری کلیپ های با کیفیت صوتی و تصویری مناسب جمع آوری شده است که شما با عضویت در این سایت در قالب یک سیستم آموزشی رقابتی قرار است مهارت خود در زبان انگلیسی را بالا ببرید.
پس از عضویت در این سایت می توانید یک کلیپ را برای تماشا انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Pause video after each line فیلم در حال پخش پس از گفته شدن هر جمله pause خواهد شد و فرصت دارید تا تنها با کلیک بر روی یک دکمه جمله را دوباره بشنوید و یا حتی با کلیک بر روی دکمه دیگری آنرا آهسته تر بشنوید. جالب است نه؟ به نظر من که تا همین جا هم خیلی خیلی شگفت آور است. اما امکانات سایت هنوز تمام نشده، شما می توانید هر جمله را خودتان تلفظ کنید و هر چه تلفظ شما صحیح تر باشد امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد. بله، این سایت مجهز به سیستم تشخیص درستی تلفظ است. و همین امکان است که آنرا از هر سیستم آموزشی دیگر جدا می کند. با هر بار تلفظ فیلم توسط، امتیازی خواهید گرفت که این امتیاز در پروفایل شما ثبت می گردد و با این کار در یک رقابت جهانی میان تمام اعضاء شرکت داده خواهید شد.  پس از دیدن فیلم و تلفظ کردن عبارات می توانید فیلم را در حالت Quiz تماشا کنید، در این حالت از هر عبارت چند کلمه در زیر نویس نوشته نمی شوند ولی تلفظ می شوند و شما باید کل عبارت را به صورت صحیح تلفظ کنید و دوباره برای این کار هم امتیاز خواهید گرفت.
به نظر من این سایت بهترین سایت آموزش زبانی است که من تا به حال دیده ام البته باید به اطلاعتان برسانم گوگل هم با من در این مورد موافق است و در این سایت سرمایه گذاری کرده است. شدیدا به شما توصیه می کنم همین حالا در این سایت عضو شوید و شروع به آموختن کنید.

آیا برای شما هم یاد گرفتن زبان به این شکل جالب است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۷:۲۹
HDI

10یافته دیدنی در گوگل ارث

زمانی کریستف کلمپ و فردیناند ماژلان برای اکتشاف در زمین، مجبور به پیمودن دریاها و قاره ها آن هم با مشقت بسیار بودند.

در مورد اکتشافات فضایی نیز جریان به همین منوال بود و دانشمندان سال‌ ها روی ساخت ماهواره‌ ها وقت گذراندند و مطالعه و تحقیق کردند تا بتوانند روی ماه قدم بگذارند.

اما اکتشاف در عصر جدید به سادگی نشستن پشت میز و استفاده از تصاویر ماهواره‌ ای با کیفیت و ابزاری چون گوگل ارث شده و هر کسی می ‌تواند تنها با اتصال به اینترنت در جهان به اکتشاف بپردازد.

گوگل ارث

در حال حاضر هزاران جامعه آنلاین وجود دارد که یافته ‌ها و فهرست خود را از نقاط ناشناخته جهان در اختیار کاربران قرار می ‌دهند و در واقع اطلسی از اطلاعات قرن بیست و یکم را ایجاد کرده‌ اند. این اطلس تنها به درد افرادی که در جست ‌وجوی سرگرمی هستند، نمی‌ خورد. بلکه حتی دانشمندان و پلیس نیز از این ابزار به ویژه گوگل ارث بهره می ‌برند. گوگل ارث تاکنون باعث اکتشافات غیر معمولی شده که مختص دنیای دیجیتالی است.

 

این گزارش شما را با 10 یافته جالب روی گوگل ارث آشنا می سازد.

 

1- شهر گم‌ شده آتلانتیس

اینکه آیا این تصویر بقایای گم شده سرزمین آتلانتیس را نشان می ‌دهد یا نه، در هاله ‌ای از ابهام است. اما کاوشگران مشتاق معتقدند که این تصویر شبکه‌ مانند همان کناره‌ های ساحلی آفریقا با آن خیابان ‌های مرموز، آتلانتیس را نشان می ‌دهد که حدود 30 قرن قبل زیر دریا مدفون شده است.

 این اکتشاف واقعی به چیزی فراتر از یک سرگرمی تبدیل شده است.

ناظران اعتقاد دارند که این منطقه شبکه‌ مانند در ابعاد ویلز در بریتانیا است ولی در صورت اثبات آن، ما با یکی از اکتشافات بزرگ بشر درباره شهرسازی باستانی مواجه خواهیم بود.

10یافته دیدنی در گوگل ارث

از سوی دیگر مهندسان گوگل ارث اعلام کردند که این الگوی شبکه‌ ای فقط یک محصول دیجیتالی است که به واسطه امواج صوتی ساطع شده از کشتی‌ های اکتشافی که درحال جمع‌ آوری اطلاعات نقشه‌ برداری بودند، به وجود آمده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۸۹ ، ۰۶:۰۹
HDI