کانون قرآن

تشکل دانش آموزی کانون قرآن دبیرستان شهید دستغیب 1 شیراز

تشکل دانش آموزی کانون قرآن دبیرستان شهید دستغیب 1 شیراز

>
به ما امتیاز دهید .
کانون قرآن
کانون در شبکه های اجتماعی



آخرین مطالب

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

آمرزش ، رهاورد ماه رمضان

ماه رمضان

شهر التمحیص (ماه پاک شدن)

امام زین العابدین (ع) در دعای استقبال و ورود به ماه رمضان در صحیفه سجادیه این ماه را شهر التمحیص نامیده اند. راغب اصفهانی می نویسد: "محص" به معنای تخلیص و رهایی شئ از عیب است. تمحیص به معنای تزکیه و تطهیر است. ماه رمضان ماه تصفیه بر نفس و پاک کردن و برطرف نمودن عیوب و دور کردن خود از گناهان است. ماه صاف کردن قلب و دل از پلیدی هاست. ماه شستن عداوتها و کینه ها و عقده ها و حسدها و سایر رذایل اخلاقی است. ماه تخلیص خویشتن از شر گناهان و نجات یافتن و حرکت در مسیر فلاح و رستگاری و سعادت است. ماه پاکسازی قلب و روح و ماه خودسازی است.

باز امام سجاد(ع) در دعای وداع با ماه رمضان می فرمایند: درود بر تو ای همسایه ای که دلها (بر اثر عبادت و بندگی) در آن نرم و فروتن گردید و گناهان (بر اثر آمرزش و عفو خدای متعال) در آن کم شد.

درود بر تو! چه بسیار گناهان را محو کردی و چه بسیار عیبها و زشتی ها را پوشاندی.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۸۹ ، ۰۰:۱۶
HDI

25 مرگ عجیب و شگفت انگیز در دنیا (جالب)

گریه و خنده

1) آرنولد بنت:

داستان نویس انگلیسی(1931،1867) وی برای آنکه ثابت کند آب شهر پاریس از نظر بهداشتی کاملاً سالم است، یک لیوان از آن را خورد و در اثر تیفوئید ناشی از آن در گذشت!

2) آگاتوکلس:

خودکامه سراکیوز (361، 289 ق.م) در اثر قورت دادن خلال دندان خفه شد.

3) آلن پینکرتون:

(موسس آژانس کارآگاهی آمریکا 1819، 1884) هنگام نرمش صبحگاهی به زمین خورد و زبانش لای دندان ماند و زخم شد و در اثر قانقاریای ناشی از این زخم درگذشت.

4) آیزادورا دانکن:

(1878، 1927) هنگامی که در اتومبیل بود، شال گردن بلندش به چرخ عقب اتومبیل گیر کرد و گردنش شکست و خفه شد.

5) اسکندر کبیر:

(پادشاه مقدونی 323،356 ق.م) به دنبال دو روز میگساری و عیاشی در اثر تب درگذشت.

6) الکساندر:

(پادشاه یونان 1893،1920) یک میمون خانگی گازش گرفت و در اثر عفونت خون در گذشت.

7) تامس آت وی:

(نمایشنامه نویس انگلیسی 1652، 1685) مرد فقیری بود. به دنبال روزها گرسنگی سرانجام یک گیته به دست آورد و با آن یک دست پیچ گوشت خرید و از شدت ولع همان لقمه دهان پرکن اول گلو گیرش شد و خفه اش کرد!

8) تامس می:

(مورخ انگلیسی (1595،1650) بر اثر بلعیدن غذای زیادی، خفه شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۸۹ ، ۲۰:۰۰
HDI

طرحی برای راندن شیطان

راندن شیطان

با توجه به اینکه روزه با بسیاری از برنامه های مثبت و سازنده پیوند دارد، بی فایده نیست که همگان از ارزش روزه و روزه‌دار آگاه شده ایمان آنان و عشق و محبتشان به این فرمان کم‌نظیر الهی بیش از پیش گردد.

کلمه رمضان از لغت رمض گرفته شده و دانایان لغت رمض را به دو گونه توجیه کرده‌اند.

1_ تابش نور خورشید با حرارت هر چه تمام تر بر ریگ و سنگ

2_ باریدن باران شدید در اواخر پاییز.

اگر رمضان به معنای اول باشد باید گفت: روزه واقعیتی است که همچون حرارت شدید مفاسد و پلیدی ها و تجاوزات و طغیان های غرایز را می‌سوزاند و آدمی را به میدان پاکی نزدیک می کند.

و اگر به معنای دوم باشد باید گفت: روزه همچون بارانی که طبیعت را شستشو می‌دهد روان انسان را از آلودگی پاک کرده و به آدمی نیروی مقاومت داده و جسم را از خطرات رسوبات غذایی به سنگر امان می‌برد و به همین معنا روایتی از رهبر اسلام (ص) رسیده آنجا که فرموده‌اند:

« ارمض الله فیه ذنوب المومنین »؛ رمضان زمانی است که خداوند بخاطر عمل روزه، مردم مومن را شستشو داده و پاک می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۸۹ ، ۲۱:۱۷
HDI

فلسفه و حکمت روزه از منظر اهل بیت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۸۹ ، ۲۱:۱۵
HDI
آنکه شنید ، آنکه نشنید.....


مردی متوجه شد که گوش همسرش سنگین شده و شنوایی اش کم شده است...
به نظرش رسید که همسرش باید سمعک بگذارد ولی نمی دانست این موضوع را چگونه با او درمیان بگذارد. به این خاطر، نزد دکتر خانوادگی شان رفت و مشکل را با او درمیان گذاشت. دکتر گفت: برای اینکه بتوانی دقیقتر به من بگویی که میزان ناشنوایی همسرت چقدر است، آزمایش ساده ای وجود دارد. این کار را انجام بده و جوابش را به من بگو: ابتدا در فاصله 4 متری او بایست و با صدای معمولی ، مطلبی را به او بگو. اگر نشنید، همین کار را در فاصله 3 متری تکرار کن. بعد در 2 متری و به همین ترتیب تا بالاخره جواب بدهد.آن شب همسر مرد در آشپزخانه سرگرم تهیه شام بود و خود او در اتاق پذیرایی نشسته بود. مرد به خودش گفت: الان فاصله ما حدود 4 متر است. بگذار امتحان کنم. سپس با صدای معمولی از همسرش پرسید "عزیزم، شام چی داریم؟" جوابی نشنید بعد بلند شد و یک متر به جلوتر به سمت آشپزخانه رفت و همان سوال را دوباره پرسید و باز هم جوابی نشنید. بازهم جلوتر رفت و به درب آشپزخانه رسید. سوالش را تکرار کرد و بازهم جوابی نشنید. این بار جلوتر رفت و درست از پشت همسرش گفت: " عزیزم شام چی داریم؟" و همسرش گفت:"مگه کری؟! برای چهارمین بار میگم؛ خوراک مرغ!!" حقیقت به همین سادگی و صراحت است. مشکل ، ممکن است آن طور که ما همیشه فکر میکنیم، در دیگران نباشد؛ شاید در خودمان باشد ............ ...
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۸۹ ، ۱۹:۳۳
HDI

ماجرای آندولس

بعد از این که شنیدم شبکه ای با نام فارسی ۱ شروع به کار کرده است. از برخی از دوستان درباره آن پرس وجو کردم . همچنین جست و جویی کوتاه در اینترنت داشتم.

در این باره باید بگویم که دشمن ما برای از بین بردن کشور اسلامی عزیز ما دیگر نمی تواند از محاصره اقتصادی یا نظامی و حتی حمله نظامی استفاده کند بلکه از ترفند دیگری به نام حمله فرهنگی استفاده می کند.

جالب است بدانید که حمله فرهنگی و از بین بردن نظام اجتماعی اسلامی بارها مورد استفاده قرار گرفته است و دشمنان اسلام را به پیروزی نزدیک کرده است.

 جملۀ زیر از زبان « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر پیشین اسرائیل خطاب به مجلس نمایندگان امریکا بیان شده است :
ارسال برنامه های ماهواره ای حاوی تصاویر زنان زیبا، با بدن های برهنه و نیمه برهنه و پرداختن به امور دینوی، از قبیل زندگی تجملی و البسه زیبا و صحنه های جنسی و مشاهده امور کاملا انحرافی باعث می شود که کودکان ایرانی خواستار لباس های زیبا، زندگی تجملی و استخر و امثال این ها شوند و با این امر می توان در ایران انقلابی به راه انداخت .

اما ماجرای آندلس چه بود؟

در ادامه مطلب بخوانید.....

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۸۹ ، ۲۰:۰۵
HDI

فارسی 1 چه می گوید؟

فارسی وان

بخش ارتباطات- با آغاز به کار شبکه فارسی زبانِ فارسی 1 (Farsi1) در مرداد 1388 موج جدیدی از تهاجم فرهنگی ایران را فرا گرفت که به راحتی می توانست افراد خانواده را از کا روزمره باز داشته و یا حتی مرد خانه را به بهانه ی تماشای سریال "ویکتوریا" زودتر به خانه بکشاند.

با کنار گذاشتن صاحب این شبکه و دیدگاه هایش و هدفش از راه اندازی این شبکه ، آنچه حائز اهمیت است محتوای سریالهای این شبکه می باشد.

آنچه که آشکارا در تمامی فیلمهای این شبکه مشهود می باشد ، روابط نامشروع و بی بند و باری و خشونت است و در تمامی فیلمهایی که تا کنون پخش شده (و پس از این پخش خواهد شد) بر رابطه زن و مرد متاهل با زن و مرد دیگری ، اشکال وارد نیست و این مسئله جزیی از عرف جامعه آنها محسوب می شود.

اساس (Base) سریالهای این شبکه که عمده ی آنها کره ای ، کلمبیایی و آمریکایی هستند، بر بی دینی، روابط آزاد جنسی، خیانت، شرابخواری و سقط جنین استوار است.

این شبکه عملأ با هدف نابود سازی بنیان خانواده راه اندازی شده و در این راستا از هیچ ابزاری فروگذار نمی کند.

هرچند بیان می شود که فیلم ها سانسور شده است و به پشتوانه ی همین حرف ،اعضای خانواده درکنار هم و در هر سنی بیننده ی آن هستند اما جدا از نحوه ی پوشش ، مضمون حرف ها و نوع حرکات و نشان دادن ارتباط تا مرحله ای خاص ، باعث می شود ،مخاطبین و بخصوص کودکان و نوجوانان گرفتار خیال پردازی ذهنی جنسی شوند که آثار بسیار مخربی دارد.

در چنین حالتی فرد عملأ با نامحرم ارتباط ندارداما انرژی وی پیش از هیجان تخلیه شده و دُز بالاتری از هیجان شکل می گیرد و بتدریج انرژی تخلیه و هیجان افزایش می یابد تا در نهایت غیر قابل کنترل شده و طغیان می کند.

و در اینجاست که عشق جای خود را به خیانت، بنیان خانواده جای خود را به روابط آزاد جنسی و دین مداری جای خود را به بی دینی و بی بند و باری می دهد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۸۹ ، ۰۵:۱۲
HDI

دوره فرهنگی-تخصصی هویت

ویژه دانش آموزان دبیرستان شهید دستغیب 1

برای ثبت نام به معاونت پرورشی (آقای راسخی) مراجعه کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۸۹ ، ۱۹:۱۵
HDI

افسانه آرمگدون!

یا مهدی امام زمان فرج دوازدهم المهدی ظهور

آرمگدون واقعه ایست که مسیحیان باور دارند در آخرالزمان روی خواهد ‌داد این ‌همان اتفاقی ‌است که مسلمین در ظهور انقلابی حضرت مهدی (ع) به آن معتقدند.

کلمه آرمگدون از کلمه «مگیدو» (مجدّو) که شهر مهمی در فلسطین قدیم بود ریشه گرفته است. بسیاری از محققان بر این باورند که آرمگدون از «هرمجرون» به معنی تپه مجدّو گرفته شده باشد و وقوع معرکه جنگی را در این منطقه پیشگویی شده که از آن در روایات به نام «قرقیا» هم نام آورده اند.

از نظر یهود و نصارا این معرکه جنگی بس عظیم و خطرناک که در پایان تاریخ بشر اتفاق خواهد افتاد. «هرمجدون» کلمه ایی است مشتق از «هر» به معنای کوه، «مجدو» که اسم وادی یا کوه کوچکی در شمال فلسطین است. اهل کتاب گمان می‌کنند مساحت معرکه این جنگ از منطقه مجدو، در شمال فلسطین تا ایدوم در جنوب امتداد دارد (حدود 200 مایل).

این ناحیه تاریخی غنی دارد. حفاری های انجام شده، 20 دوره اشغال از تاریخ 4000 هزار سال قبل از میلاد تا 450 سال قبل از میلاد مسیح (علیه السلام) را نشان می‌دهد، «مجدو» در 18 مایلی «بندر حیفا» در اسرائیل شمالی و 55 مایلی شمال بیت المقدس واقع است.

موقعیت استراتژیکی مگیدو (مجدّو) بیش از مساحتش به آن اهمیت بخشیده است. این منطقه مشرف بر کوه های اسرائیل شمالی است و به روستای «اسدارلسون» نیز معرف است. در قدیم فلسطین شمالی به ویژه منطقه مگیدو به علت محافظت از شرقی‌‌ترین راه به «منطقه حاصلخیز» اهمیت نظامی داشت. جاده عبوری میان سه قاره  آفریقا، آسیا و اروپا که از مغرب به دریای مدیترانه و از مشرق به صحرای عربستان می‌رسید تحت قلمرو کهن اسرائیل بود. این منطقه کوچک ارتباطی بین دریا و دشت، سرزمین استراتژیکی بود که 3 قاره را به هم وصل می‌کرد. این پل باریک، منطقه ای چنان مهم بود که نظامیان دائماً بر سر به دست آوردن آن در حال جنگ بودند.

در گذشته قسمت هایی از قلمرو اسرائیل گذرگاه های مهم نظامی به حساب می‌آمد تا کنون بیش از 200 جنگ در این منطقه یا اطراف آن رخ داده است. به همین خاطر یکی از محققین آن را «سرزمین جنگ قرون» نامیده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۸۹ ، ۰۱:۰۶
HDI
قرآن، معجزه ی پیامبر اسلام است. قرآن کتابی است که از طرف خداوند بر بندگانش نازل شده است. این کتاب سرشار از مفاهیم علمی است و هر چه علم به جلوتر می رود رازهای قرآن آشکار می شود. من امروز قصد داریم برخی از این اعجازهای علمی قرآن را بگویم:

فاصله ستارگان

فَلا اُقْسِمُ بِمَوَاقِع النُّجُومِ – وَ إنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ – إنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ

واقعه: ۷۵-۷۷
” به فواصل ستارگان سوگند یاد می کنم – سوگندی ه وقتی فواصل را دانستید سوگند بسیار بسیار بزرگی خواهد بود – که این قرآن، قرآن پرباری است “
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۸۹ ، ۱۷:۰۲
HDI