کانون قرآن

تشکل دانش آموزی کانون قرآن دبیرستان شهید دستغیب 1 شیراز

تشکل دانش آموزی کانون قرآن دبیرستان شهید دستغیب 1 شیراز

>
به ما امتیاز دهید .
کانون قرآن
کانون در شبکه های اجتماعی



آخرین مطالب

۴۰ مطلب در شهریور ۱۳۸۹ ثبت شده است

مردگان در اینترنت

سرنوشت دیجیتالی اموات در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت

 

 

انسان هیچگاه یک موجود صرفا زیستی یا غیر اجتماعی نبوده و تقریبا در تمام طول تاریخ سعی در تشکیل جوامع داشته است. چیزی که جامعه انسانی را از اجتماع موجودات زنده غیرانسانی قابل تشخیص می‌کند، موجودیتی است به‌نام ارتباط یا به مفهومی دیگر با ارتباطات، اجتماع به جامعه تبدیل می‌شود. انسان نیز در تمام طول تاریخ سعی در تقویت این قابلیت داشته است و کتاب‌ها و شیوه‌های سخنوری از ابعاد بسط یافته و گسترش‌دهنده همین ارتباط هستند.

مردگان در اینترنت

اختراع خط، کتیبه‌نویسی، اختراع ماشین چاپ، اختراع تلگراف، تلفن و دست آخر تلویزیون و اینترنت تلاشی برای رسیدن به یک ارتباط بهتر بوده است. اما ارتباطات غیرشفاهی خاصیت دیگری هم دارند و آن ماندگاری کلام است. یعنی یک کتاب تا سال‌ها می‌تواند ایجادکننده ارتباط باشد.

هنگامی که فردی از دنیا می‌رود و ما را ترک می‌کند، از خاطرات ما یا سایت‌های اجتماعی ما بیرون نمی‌رود

حال یک سوال مطرح است در دنیای فناوری اطلاعات و به‌طور مشخص در اینترنت، پس از مرگ اطلاعات افراد چه می‌شود؟ و یا پرسش کوچکی مانند این‌که آیا اینترنت به‌درد اموات هم می‌خورد؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۸۹ ، ۲۰:۲۷
HDI

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۸۹ ، ۰۴:۴۵
HDI

لبخند یک شهید پس از شهادت

شهید رضا قنبری

واقعاً چه شرحی بر این عکس می توان نگاشت. پس سکوت اولی تر است.

 

نام : شهیـــــد رضا قنبری

شهادت :  مصادف با شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) - 19 /8 /64

وصیت نامه : من میروم،تا با خون خود، خون برادرم هادی و تمامی شهدا را زنده نگه دارم .

مزار: گلزار شهدای بهشت زهرا(سلام الله علیها) قطعه: 26 ردیف: 35 شماره: 33

 

tebyan

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۸۹ ، ۲۱:۰۴
HDI

بزرگترین وسوسه گر عالم

شیطان، جهنم

از موضوعاتی که در قرآن به صورت گسترده مطرح شده است موضوع شیطان است و در این کتاب مقدس مطالب بی نهایت مهمی پیرامون «شیطان» آمده است که هر عاقلی را سخت تکان می دهد و به تامل جدی وا می دارد.[1]

شیطان تصمیم دارد بنی آدم را به سرنوشت پدر و مادرشان مبتلا کند پس باید شدیداً از فتنه او برحذر باشید. برای نجات از شر این دشمن خطرناک باید «استعاذه» کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۸۹ ، ۱۹:۵۲
HDI

نام شرکت‌ها از کجا آمده؟

 

مطمئنا همه شرکت های موفق استراتژی های خاصی را برای نام گذاری و یا انتخاب برند خود و کالاهای شان دارند. برخی از آنها به طور مشخص دلایل نامگذاری شان را اعلام کرده اند و برخی هم تا کنون سخنی در این مورد نگفته اند. در دنیای فناوری هم دلایل فرآوانی برای نام های مختلف ذکر می شود، اما کمتر جایی درباره دلایل اصلی این نامگذاری ها صحبت می شود.

 

احتمالا شما هم شنیده باشید که نام شرکت google از یک عدد بسیار بزرگ ریاضی که googol نامیده می شود، گرفته شده. یا اینکه Microsoft ترکیبی از دو عبارت microcomputer و software است.

 

خب به نظرتان داستان نام هایی مانند تویتر و آندروید و... چه می تواند باشد؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۸۹ ، ۱۹:۵۱
HDI

تلفن همراه را به رختخواب نبرید

موبایل

حالا دیگر استفاده از تلفن همراه در جامعه کنونی اجتناب‌ ناپذیر است و البته نگرانی ‌ها درباره اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت انسان با رشد بیش از حد تلفن‌ های همراه نیز بیشتر شده است.

به تازگی هم اعلام شده براساس بررسی ‌های تازه موسسه Pew حدود 65 درصد از بزرگسالان گوشی‌ های تلفن همراه خود را نیز همراه با خود به بستر می ‌برند که این کار از نظر بهداشتی و حفظ سلامت زیانبار است.

اگرچه بعضی گزارش ‌های ضد و نقیضی درباره اثرات امواج تلفن همراه و میزان جدی بودن مخاطرات آن از سوی مراکز تحقیقاتی مختلف که بعضی به سفارش شرکت ‌های بزرگ سازنده تلفن همراه در این زمینه تحقیق می ‌کنند، منتشر می‌ شود؛ ولی به ‌زعم اغلب کارشناسان، با توجه به ماهیت و تاثیرات شناخته شده امواج الکترومغناطیسی در طول موج ‌های مختلف بر سیستم‌ های زیستی نمی‌ توان خطرات تلفن همراه و تجهیزات مربوط به آن را انکار کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۸۹ ، ۰۳:۲۵
HDI

ماوس پزشکی ارگونومیک

 

اغلب به علت استفاده زیاد از ماوس دچار مچ درد می‌شویم و انگشتانمان زود خسته می‌شود. اینها علامت‌های پدیده‌ای به نام Repetitive Stress Injury  یا به اختصار RSI است که در پی انجام اعمال تکراری به وجود می‌آید.

شرکت SmartFish  به تازگی محصولی وارد بازار کرده که به خاطر طراحی ارگونومیک آن با دست سازگار است و از RSI جلوگیری می‌کند.

ماوس پزشکی ارگونومیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۸۹ ، ۰۳:۲۰
HDI

قتلی مرموز ،2روز قبل از 11سپتامبر

فرازهایی از زندگی شیر دره پنجشیر "احمد شاه مسعود "

احمد شاه مسعود فرزند "دوست محمد خان " که یک نظامی بود، در سال 1331 و در روستای "جنگلک " ولایت پنجشیر به دنیا آمد. دوران کودکی خود را در پنجشیر و کابل گذراند.

مسعود همزمان با آغاز تحصیلات در دانشگاه کابل، با مهندس "حبیب الرحمان " از پیشگامان "نهضت اسلامی افغانستان " آشنا شد و این آشنایی مسیر زندگی مسعود را تغییر داد.

احمد شاه مسعود

او به همراه دوستان خود علیه دولت "داوود خان " که با شوروی سابق رابطه نزدیکی داشت دست به کودتا زدند.

وظیفه مسعود و یاران او، شورش در دره پنجشیر بود و گروه دیگری نیز قصد داشتند که در کابل دست به اقدام مشابهی بزنند.

مسعود به اتفاق 37 تن از یاران خود موفق شدند تا مهمترین مرکز دولتی در مرکز دره پنجشیر را به تصرف خود درآوردند.

بعد از تسخیر این مرکز، مسعود و یاران او منتظر شنیدن خبر سقوط دولت افغانستان از رادیو بودند، اما دولت که به موقع از کودتا آگاه شده بود، آن را خنثی کرد و دستگیر شدگان را اعدام کرد.

به دنبال این خبر، مسعود از پنجشیر خارج شد و به علت این که تحت تعقیب بود، مجبور شد به پاکستان عزیمت کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۸۹ ، ۲۱:۴۵
HDI

فید-چیست؟-چگونه-از-فید-استفاده-کنیم؟

فناوری فید feed که آن را در فارسی «خوراک» یا «خبرمایه» هم ترجمه کرده‌اند، فناوری‌ای است که می‌تواند گشت و گذار شما را در اینترنت متحول کند. فید راهی برای دسترسی سریع و بدون دردسر به آخرین اخبار و نوشته‌های سایت و وبلاگهاست.

اگر تا به حال از فید استفاده نمی‌کردید، این نوشته را بخوانید و وقت وب‌گردی یک روزتان را صرف آشنایی با آن کنید، مطمئنا پشیمان نخواهید شد و در آینده از روزی که در آن با فید آشنا شدید به نیکی یاد خواهید کرد!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۸۹ ، ۰۴:۳۴
HDI

فرجام تلخ قرآن سوزی

تری جونز

ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَکَانُوا بِهَا یسْتَهْزِئُونَ(الروم/10)

آنگاه سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به سخره گرفتند!

 

در جاهلیت مدرن، بار دیگر سپاهیان ابرهه، این بار از سرزمین شیطان بزرگ، سوار بر اریکه جهالت به مصاف نور و روشنایی تاختند.شب پرستان، به سر کردگی پدر نادانی، ابوجهل زمان، تری جونز، کشیش مالیخولیایی و دیوانه رفتار فلوریدایی، سنگ فتنه از منجنیق دنائت و کج فهمی به سوی کتاب آفتاب آفرین فرقان و صحیفه به حق ناطق قرآن افکندند. و صد البته باز به روشنی پیداست که هزیمت، سرنوشت محتوم این نبرد ناخجسته است.

دنیای غرب به مَثَل، شخص نادانی را ماننده است که با جهد بیهوده می‌کوشد تا بر سطح آب نقشی بیافریند و هر بار موجی می‌آید و این نقش را بر هم می‌زند.

این اولین بار نیست که یاوران صهیون با تمام کوتاه دستی، این چنین درازدستی می‌کنند، به یقین آخرین بار نیز نخواهد بود.

پیش از این نیز از جانب این خصم نابکار بر ساحت این صحیفه آسمانی، اهانت‌های بسیار رفته است اما مگر شعاع آفتاب را می‌توان کشت؟

صهیونیست پلید می پندارد با چنین حرکت‌های ابلهانه و شرمگینانه می تواند حیات رو به زوالش را چند صباحی بیشتر تمدید کند حال آنکه صدای سرفه های مرگ صهیونیزم جهانی از هم اکنون گوش عالم را کر کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۸۹ ، ۲۱:۱۴
HDI