کانون قرآن

تشکل دانش آموزی کانون قرآن دبیرستان شهید دستغیب 1 شیراز

تشکل دانش آموزی کانون قرآن دبیرستان شهید دستغیب 1 شیراز

>
به ما امتیاز دهید .
کانون قرآن
کانون در شبکه های اجتماعی



آخرین مطالب

۸ مطلب در آبان ۱۳۸۹ ثبت شده است

بعد ما فکر می کنیم چرا فضایی ها زمین نمی آیند....

Alien Brooklyn Landing
ahajokes.com
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۸۹ ، ۰۵:۲۵
HDI
قضیه : 3 = 4

اثبات :

فرض کنید :

a + b = c

این نیز می تواند به عنوان نوشته شود :

4a - 3a + 4b - 3b = 4c - 3c

پس از ساماندهی مجدد :

4a + 4b - 4c = 3a + 3b - 3c

پرانتز های مساوی را از دو طرف حذف کنید:

(a+b-c) *4= 3 * (a+b-c)

بنابراین داریم:!

4 = 3


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۸۹ ، ۰۵:۱۶
HDI

هنر نزد بیگانگان است و بس

ارتباط با فضایی ها

دانشمندان می گویند اگر روزی بتوانیم با بیگانگان فضایی ارتباط برقرار کنیم، هنرمندانی مانند ونگوک و باخ بیش تر مورد توجه آن ها قرار خواهند گرفت تا دانشمندانی مانند انیشتین و نیوتون. دانشمندان معتقدند هنر بیش تر از علم، نظر بیگانگان فضایی را به خود جلب خواهد کرد؛ زیرا هر نوع تمدن فرازمینی که بتوان با آن ارتباط برقرار کرد، از تمدن زمینیان بسیار قدیمی تر بوده و از نظر علمی بسیار پیشرفته تر خواهد بود.

این نظریه مدعی است؛ احتمالا انسان ها نمی توانند اطلاعات زیادی درباره علوم و ریاضیات _که بیگانگان از آن آگاه نباشند _ در اختیار آن ها قرار دهند. با این وجود، هنر و موسیقی منحصر به بشر بوده و می تواند برای بیگانگان جذاب باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۸۹ ، ۰۵:۵۹
HDI

444 روز؛ وقایع نگاری تسخیر لانه جاسوسی

چکیده: تسخیر سفارت آمریکا در تهران اگرچه تأثیرات مهمی در عرصه سیاست داخلی کشور داشت؛ مهمترین تأثیر را در روابط خارجی ایران برجای نهاد. از جمله برای اولین بار نقش تعیین کننده ای را برای یک کشور مستقل ایجاد کرد تا آنجا که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  در ایران و توسط دانشجویان رقم خورد. نوشتار حاضر وقایع نگاری اصلی ترین رویدادهای 444 روزه این بحران است که در آن به ویژه به ابعاد خارجی ماجرا توجه بیشتری شده است.

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا

روز اول:

ساعت ۱۰ صبح است. خیابان طالقانی وضع عادی خود را دارد. ماشین ها با سرعت و سروصدا عبور می کنند، فروشگاه ها بازند و کارکنان آنها سرگرم کارهای روزمره هستند. ناگهان گروهی نزدیک به چهارصد نفر در حالی که در طول خیابان طالقانی راهپیمایی می کنند، به سمت سفارت آمریکا می پیچند. جوانان با شور و حرارت از در و دیوار سفارت بالا می روند و به درون محوطه سفارت می پرند.

خیابان بند می آید و جوان ها تند و تیز یکی پس از دیگری از گوشه و کنار سفارت به داخل می روند، حالا هر کدامشان بازوبندی به دست و عکس امام به سینه دارند. در حالی که باران نیز شروع به باریدن کرده، خبری بر روی تلکس خبرگزاری ها می رود که تا سالها اثراتش باقی خواهد ماند: «سفارت آمریکا در تهران اشغال شد.»

....

روز 366 :

اشپیگل نوشت: «زمانی ایالات متحده می توانست تصمیم بگیرد که چه کسی در ایران بر مسند قدرت بنشیند، اما امروز، در ،1980 آیت اللهی در تهران می تواند سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را تعیین کند.»

...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۸۹ ، ۰۷:۳۰
HDI

دیدن این فیلم را به همه توصیه می کنیم

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۸۹ ، ۰۴:۵۱
HDI

فروشگاه(مینی طنز)

یاد اون روزها به خیر!
وقتى من بچه بودم، مادرم یک تومن به من مى‌داد و مرا به فروشگاه مى‌فرستاد و من با ٣ کیلو سیب‌زمینى، دو بسته نان، سه پاکت شیر، یک کیلو پنیر، یک بسته چاى و دوازده تا تخم‌مرغ به خانه برمى‌گشتم.
اما الان دیگه از این خبرها نیست. همه جا توى فروشگاه‌ها دوربین گذاشته‌اند!
asriran.com
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۸۹ ، ۰۴:۴۳
HDI

سوال امتحان و زن نظافتچى

 من دانشجوى سال دوم بودم. یک روز سر جلسه امتحان وقتى چشمم به سوال آخر افتاد، خنده‌ام گرفت. فکر کردم استاد حتماً قصد شوخى کردن داشته است.
 سؤال این بود: «نام کوچک زنى که محوطه دانشکده را نظافت می‌کند چیست؟»

من آن زن نظافتچى را بارها دیده بودم. زنى بلند قد، با موهاى جو گندمى و حدوداً شصت ساله بود. امّا نام کوچکش را از کجا باید می‌دانستم؟ 

من برگه امتحانى را تحویل دادم و سؤال آخر را بی‌جواب گذاشتم. درست قبل از آن که از کلاس خارج شوم دانشجویى از استاد سؤال کرد آیا سوال آخر هم در بارم‌بندى نمرات محسوب می‌شود؟ 

استاد گفت: حتماً و ادامه داد: شما در حرفه خود با آدم‌هاى بسیارى ملاقات خواهید کرد. همه آن‌ها مهم هستند و شایسته توجه و ملاحظه شما می‌باشند، حتى اگر تنها کارى که می‌کنید لبخند زدن و سلام کردن به آن‌ها باشد. 

من این درس را هیچگاه فراموش نکرده‌ام.
asriran.com
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۸۹ ، ۰۴:۴۲
HDI

علت عدم تصریح به نام اهل بیت(ع) در قرآن

قرآن

 

 سوالی که در این جا مطرح می شود این است که چرا در این آیه نامی از امیرالمومنین علی(ع) برده نشده و با کلمه ی مبهم (من الناس) از ایشان یاد شده است؟

اتفاقاً مرحوم کلینی در کافی ،ابوبصیر از امام صادق (ع) سوال کرد: مردم می گویند چرا نام علی و اهل بیتش در قرآن نیامده است امام(ع) در جواب فرمودند:

به آنها بگویید: آیه ی نماز، بر پیامبر(ص) نازل شد و سه رکعتی و چهار رکعتی آن نام برده نشد تا این که پیامبر (ص) خود برای مردم بیان کردند .

و آیه ی زکات بر آن حضرت نازل شد و نام برده نشد که زکات از هر چهل درهم یک درهم است، تا این که پیامبر(ص) آن را برای مردم شرح دادند .

 همیشه این ایراد را به شیعه می گرفتند که اگر شما می گویید بیش از سیصد آیه از قرآن در مورد علی است، چرا حتی یک بار هم به نام او تصریح نشده است؟
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۸۹ ، ۰۷:۲۲
HDI